Individuele begeleiding
op de basisschool

Individuele begeleiding kinderen hoogsensitiviteit of ondersteuning op het sociaal‑emotionele gebied

Individuele begeleiding
jongvolwassene

Individuele begeleiding
volwassene

visual-leerbegeleiding
Geef kennis, zelfvertrouwen
en motivatie

Individuele begeleiding
op de basisschool

Voor kinderen die op de basisschool niet goed mee kunnen met wat er in de klas aangeboden wordt, biedt Groeimagie individuele begeleiding. De achterstand kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt door dyslexie, dyscalculie, faalangst, sociaal-emotionele problematiek, kindeigen problematiek of hooggevoeligheid.

Groeimagie zal in samenwerking met de zorgcoördinator en de leerkracht van de basisschool een ontwikkelingslijn bepalen en de uitvoerende taak op zich nemen. Dat betekent dat het kind op zijn/haar tempo en niveau individueel begeleid zal worden. Dit is mogelijk op elk vakgebied.
Invulling is mogelijk vanuit de ouders en vanuit schoolbesturen. Daarbij werk ik ook voor het Samenwerkingsverband Kind op 1.

Vorderingen
Er wordt op school gewerkt. Zo hoeft het kind geen extra uren te investeren na schooltijd. Groeimagie zal de vorderingen bijhouden en regelmatig overleggen met de zorgcoördinator, de leerkracht en de ouders, zodat op maat met het kind gewerkt kan worden.

Het streven is om het kind kennis, zelfvertrouwen en motivatie te geven, zodat de begeleiding in de loop van de tijd af te bouwen is  en het kind op zijn/haar niveau en tempo kan werken. Wellicht kan hij/zij weer aansluiten op dat wat aangeboden wordt in de klas.

Ondersteuning
Ook kan ik de ouders ondersteunen in gesprekken op school. Ik help om de vertaalslag te maken vanuit de leerkrachten naar de ouders, zodat de ouders de situatie goed op een rij kunnen zetten.

Voorbeeld begeleiding van Stan

“Stan is een jongen met dyscalculie. In overleg met de ouders en de zorgcoördinator is een plan opgesteld met doelstellingen die met individuele begeleiding gehaald zouden kunnen worden.

Stan krijgt elke week 4 maal individuele begeleiding: 1 keer met de zorgcoördinator en 3 keer met mij.

Daarnaast werkt hij eenmaal per week zelfstandig met een eigen programma in de klas.

In het begin van de begeleiding wilde Stan liever niet rekenen, want daar is hij immers ‘toch niet goed in’. Door de tijd te nemen, te luisteren, te praten en ontspanningsoefeningen te doen, is hij toch begonnen aan zijn rekenplan.

Uiteindelijk is het nu zover dat hij direct met het rekenen start als ons ‘uurtje’ begint en met vertrouwen de opgaven aangaat.

Het mooie is dat ik niet alleen heb kunnen aansluiten op Stan zijn rekenbehoefte, maar dat hij nu zelfs openstaat voor andere rekenstrategieën.

De resultaten zijn boven verwachting, waar we natuurlijk allemaal erg blij mee zijn. Maar bovenal is het zelfvertrouwen en  de motivatie gegroeid. En dat is waar ik nog het meest content mee ben.”

Debbie Voshart-Winkels

TERUG

Individuele begeleiding kinderen hoogsensitiviteit of ondersteuning
op het sociaal‑emotionele gebied

Individueel traject om kinderen hun (hoog)gevoeligheid te helpen (h)erkennen en ermee om te leren gaan. Volledig aangepast aan wie het kind is, wat het kind nodig heeft. Ook ouders worden erbij betrokken. Dit traject kan aansluiten op de groepssessies voor gevorderden.

TERUG

Individuele begeleiding jongvolwassene

(Hoog)gevoelige jongvolwassenen kunnen het als lastig ervaren om in de maatschappij mee te draaien. Ik kan helpen erachter te komen wie je bent, wat gevoelig zijn is, en hoe je ermee om kan gaan en om het gevoelige als een kracht te gaan zien en ervaren.

TERUG

Individuele begeleiding volwassene

(Hoog)gevoelige volwassenen kunnen hun gevoeligheid als lastig ervaren, zichzelf en hun omgeving niet begrijpen… Hierbij kan ik helpen om uit te zoeken wie je bent, wat gevoelig zijn inhoudt, hoe je ermee om kan gaan en hoe je je gevoeligheid van een last in een kracht kunt omzetten.

In alle begeleidingen maak ik gebruik van alles wat ik op mijn pad geleerd heb. Ik pas dat toe wat ik nodig acht en vertrouw daarbij volledig op mijn intuïtie. Denk daarbij aan de mindfulness ‘binnenstebuiten-methode’, ‘sterk staan-oefeningen’, de ‘kernvisiemethode’. gedachtenbeheersing en inzichten, meditaties en visualisaties.

TERUG

Groeimagie – Begeleiding kinderen & (jong)volwassenen

Debbie Winkels-Voshart
Lange Blokweg 15
4301 NW Zierikzee

06-42 06 28 29
debbie@groeimagie.nl

mail linkedin facebook